25 Şubat 2016 Perşembe

Kıyamet (Andrej Nikolaidis)

Karadağlı yazar Andrej Nikolaidis, dünyanın son günlerinin yaşandığı bir zamanda geçen cinayetleri anlatıyor Kıyamet'de.Ama bu size, kitabın bir polisiye olduğunu düşündürtmesin, çünkü bana kalırsa değil. Bence kitaptaki cinayetler amaç değil, asıl anlatılmak istenenin birer araçları sadece.
Yazar ile ilk defa bu kitap ile tanıştım. Normalde adını ilk defa duyduğum yazarlara mesafeli davranırım ancak, bir çok blog da karşıma olumlu yorumlar ile çıkan Kıyamet, yazarını daha önce duymuş olmamama rağmen ilgimi çekmeyi başardı. 
Kitap oldukça akıcı, bunda baştan sona giden bir zaman örgüsü olmaması da etkili. Kitap, bir cinayet hikayesiyle başlıyor. Kahramanımız özel detektifin bu cinayetten haberdar olması ve havanın 40 derece olduğu bir yaz günü lapa lapa kar yağması ile kendini gösteren kıyamet alametleri aynı zamana rastlıyor. Yani yazar, merak uyandıracak bir cinayetle yetinmeyip, bir de dünyanın sonunu getirmiş. Bu nedenle de, kafanızdaki sorular ve merak ettikleriniz ikiye katlanıyor.
Kitabın üçüncü bölümüne geldiğimde ise Harukami kitabı okuyormuşum hissine kapıldım. Tabi dil ve anlatım çok farklı, fakat Japonya'daki kurbağa yağmuru, bana Sahildeki Kafka'daki balık yağmurunu hatırlattı. Belki yazar bilerek böyle bir gönderme yapmış olabilir. Ama sonuçta, yazarında Murakami okuduğunu varsaymak bile, kitaba olan ilgimi arttırdı :)
Nitekim kitabın sonu da, Murakami kitapları gibi şıp diye bitiyor. Romanı bitirmenize rağmen hala kafanızda parçaları toplamaya çalışıyor, kitabı baştan sona zihninizde gözden geçiriyorsunuz. Aslına bakarsanız, kitaptaki cinayetlerin asıl anlatılmak istenenin birer araçları olduğunu o zaman anlıyorsunuz.
Roman da asıl hoşuma giden şeylerden biri ise, yazarın insanlara ilişkin tespitleri. Öyle ki bazı yerlerin altını bile çizdim; hayatın her anında mesela trafikte ya da yan dairemizde karşımıza çıkabilecek düşüncesiz insanlara ilişkin anlattıkları, maalesef çok tanıdık geldi. Ya da Kosova'da yaşanan savaşa atıfta bulunarak, insanlara ilişkin yaptığı tespitler de çok anlamlıydı. Sadece yazarın insanoğluna ilişkin tespitleri için bile okunabilir bana kalırsa.
Velhasıl, beğenerek okuduğum bir kitaptı Kıyamet. Tavsiye ederim efendim.

İyi okumalar! * * * *

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder